Ruim driekwart van de 75-plussers ontvangt het NL-Alert testbericht op hun mobiele telefoon. Daarmee is het bereik van NL-Alert ook onder deze groep hoog. Maar het kan nog beter.
Het eerste deel van de campagne (vanaf 14 november t/m 5 december 12.00 uur) legt 75-plussers uit waarom het verstandig is om de mobiele telefoon aan te laten staan voor de ontvangst van NL-Alert.
Het tweede deel van de campagne (vanaf 6 december 12.00 uur t/m 11 december) richt zich op 75-plussers die het NL-Alert testbericht hebben ontvangen. Wij stimuleren hen om leeftijdsgenoten die het testbericht niet hebben ontvangen te vertellen over het belang van NL-Alert en het aan laten staan van de mobiele telefoon.
De toolkit bestaat uit:
- Informatief artikel Laad ‘m op en laat ‘m aan
- Informatief artikel Ga het gesprek aan
- Nieuwsbrieftekst Laad ‘m op en laat ‘m aan
- Ervaringsverhaal NL-Alert
- Campagnemateriaal (fase 1) voor Social Media (Facebook & Instagram)*
- Campagenmateriaal (fase 2) voor Social Media (Facebook & Instagram)*
- Praatplaat
De uitingen worden ook gedeeld via advertenties in ANBO nieuwsbrief, TV gidsen, Bindic 50+ bereikspakket en MAX Magazine. Maar is ook te zien bij Omroep ONS en op de schermen in wachtkamers van ziekenhuizen, apotheken en huisartsenpraktijken. Ouderenbond ANBO organiseert over dit onderwerp bovendien een webinar (video) en maakt een radio-item.
Ook jullie als Veiligheidsregio en gemeente bereiken veel mensen binnen de doelgroep. Schroom dus niet om de middelen actief te delen op jullie Facebook en Instagram accounts!
*Er zijn geen Twitter materialen beschikbaar i.v.m. het bereik van de doelgroep. Mocht u vragen hebben naar aanleiding van deze toolkit? Thijs Ros van HvdM staat je graag te woord via t.ros@hvdm.nl.